viernes, 22 de agosto de 2014

Grandma or Grandpa

Such a long time without news about me .. sorry my dearest lovers ! I was busy travelling, thinking, enjoying my beautiful life. But What a surprise! You still want to know more things about me. I feel your love and I have to give you another chapter of my amazing thoughts.

One of my thoughts is to share my time with retired people. Maybe You think They are in the last chapter of their lifes and They are boring. But . . . Do You ever think about the idea How much They know about live? They pass through lots of histories, war, poorness, fight for their thoughts. They did not just live as We live now with all given things. They fought.



I always have my feelings with my grandma and my grandpa. They left this world soon but They were amazing. My grandma was a real fighter and very hip. My grandpa played playing cards games with me and I was always cheating for gain.

I have always a special connection to listen their histories because If you listen You will always learn something interesting. I remember another beautiful grandma travelling by train. I changed my seat because I did not want to travel with three drunked guys and We talked 3 hours about her life. It was an amazing learning.

I was living in Totnes with Pam when I was studying english abroad. She was amazing, Beautiful, coquette (One a week She visits hairdressing salón) drive with 86 years old very well, cook amazing vegetarian food (because I'm vegetarian). I learnt a lot just listening her way to say things, her courage sent off of an Arab Sheik from her house. Amazing woman ! Hope She continues and stay with us in our world. Lots of my love Pam !!

I was working at the same time for Global Centre Devon (Charity for children http://www.globalcentredevon.org.uk/)  and every Thursday We meet at the office just sharing our lunch and histories. All my love for Angela ! You will always be on my heart .



Mucho tiempo sin saber de mí mis queridos lectores. He estado muy ocupada viajando, pensando y disfrutando de mi preciosa vida. Pero no podía abandonaros sin otro capítulo de mi vida porque sé que queréis seguir sabiendo de mí.

Hoy comentaba con mis amigas mi deseo de compartir mi tiempo con personas jubiladas. Quizás podéis pensar que ellos están en el último capítulo de su vida y son aburridos pero ... ¿Habéis pensado sobre todo lo que saben de la vida? Han pasado por mucho, han luchado por sus ideales, Y no han tenido una vida hecha. Ellos lucharon.

Siempre tengo mis pensamientos con mis abuelos. Ellos dejaron este mundo muy pronto pero fueron maravillosos. Mi abuela era muy moderna y luchadora por el papel de la mujer era muy avanzada para su tiempo. Mi abuelo siempre jugaba a cartas conmigo y yo siempre como buena mujer lo engañaba para ganar. 



Siempre he tenido una conexión especial para escuchar sus historias porque Si escuchas siempre aprenderás algo interesante. Recuerdo a una maravillosa mujer viajando a mi lado, cambié mi sitio al azar porque tenía tres borrachos sentados y estuvimos compartiendo su vida durante tres maravillosas horas.

También viví con Pam cuando estudiaba inglés en Totnes. Era tan increíble a sus 86 años, cocinaba de estrella michelín, era guapa y coqueta ... Recuerdo la historia que me contó de un príncipe árabe que ella mismo despidió de su casa por su mala educación. Espero que ella siga estando entre nosotros, Yo sigo guardando sus notitas en mi pared. ¡¡ Mucho amor para ti Pam !!

Al mismo tiempo trabajé para una ONG y cada jueves venía un grupo de jubilados adorables para compartir charla y almuerzo. Todo mi amor para mi querida Ángela. Siempre estarás en mi corazón.



* A grandma is a little bit parent, a little bit teacher, and a little bit best friend ... Miss u!!! 


Rachel Bisou loves u,

Xxxx